-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:46865 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:43

آيه 11سورهء رعد: يعني چه ؟ ضمير به چه چيز بر مي گردد وارتباطش با بقيهء آيه چيست و شأن نزول آن چيست ؟

دربارهء ضمير چند احتمال هست :

1 ضمير به بر گردد; يعني كساني كه سخنان مخفيانه يا آشكار مي گويند,ملائكه اي آنان را تعقيب مي كند.

2 ضمير به عالم الغيب برگردد; يعني براي خداي عالم الغيب ملائكه اي است و ضمير به بر گردد; يعني براي خدا ملائكه اي است كه در مقابل و در پشت كساني كه مخفيانه يا آشكار سخن مي گويند, آنان را تعقيب مي كنند.

3 ضمير در بر در جملهء بر مي گردد; يعني براي پيامبر6ملائكه اي است كه او راتعقيب و محافظت مي كنند.

ارتباط اين آيه با قبل و بعدش در ترجمهء آن ها ظاهر مي شود. خدا عالم است به آن چه در رحم ها است و هرچيزي نزد خدا مشخص و مقدّر است . او عالم الغيب و الشهادة است و كبير و بلند مرتبه است . كسي كه حرف هايش را مخفي كند يا آشكار, براي خدا يكسان است . به همه علم و آگاهي دارد و حتي به كساني كه مخفيانه در دل شب يادر روز حركت مي كنند, آگاهي دارد. خدا ملائكه اي دارد كه از جلو و عقب آنان را محافظت مي كنند و از قدرت خداخارج نيستند و آنان را از حوادث حفظ مي كنند و اين قانون الهي است تا مردم خودشان را تغيير ندهند و دست ازفساد و تباهي بر ندارند, خدا نيز جزا و مجازات دنيوي و اخروي را تغيير نمي دهد و همهء انسان ها تحت اين قانون كلي الهي مي باشند.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.